Sabtu, 14 Mei 2011

Hadiah Cuti Sem

Alhamdulillah…

Cuti sem kali ni, aku dah buat benda yang aku x suka buat, tp spatutnya aku kna buat . Ap tu?

Baca buku!!! hehe… ni mungkin sbb pengaruh beberapa kawan yg suka membaca kot…. stakat ni, aku dapat baca 2 buah buku… bole la… sllnya  x baca langsung…

Buku first yg aku baca adalah buku “travlog syahadah” karangan Muhammad Rashidi Abdullah…travelog-syahadah-320x480

Buku motivasi yg mengisahkan suka duka perjalanan hidup ust Rashidi mencari ISLAM. Bila bca buku ni, trasa kagum dngn beliau sbb…. (bca sendiri laa….haha…). Mmg trasa betapa lemahnya diri kita ni yg smmgnya dilahirkan sebagai seorg islam, diberi didikan ttg islam sejak kecil, dikelilingi oleh org2 islam,  tapi x ada apa-apa yg kita sumbngkan kepada islam. Sedangkan ust Rashidi yg terpaksa mencari sndiri islam dalam kegelapan kerana dilahirkan dalam keluarga bukan islam. Tapi, kini telah banyak jasanya kepada islam.  Jadi, mari membaca dan muhasabah diri… =D

Sebenarnya, ni la buku hadiah hari lahir yg ke 20 thn pada 7dari Abdul Manan pada 7/1 yg lalu… haha.. lamanya amik masa nk baca…. x sempat nk baca la, ad keja… (alasan ja) .. Apa pon,. Thanks Manan! Thanks jg kwn2 yg suka membaca!smoga aku dan KITASEMUA akan trus membaca …. =D

2 comments:

Alhamdulillah...habis juga kwn aku ni bace...
semoga KITA SEMUA mendapat manfaaT...

New post:Laskar Pelangi di Hari Guru

wahh...rajinnya baca bku..kn best kalau sy pon camtu..ahaha..alhamdulillah dah khatam 1 bku awak baca...sbb tu tau nak bg ulasan tentang bku tu..hr jadi ke-20 tahun?..umur br masuk 20 ea?...

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More